مساله حجاب و عفاف که این روزها در جامعه مباحث زیادی درباره آن مطرح می‌شود یکی از سوژه‌های مهم توئیت‌های نمایندگان مجلس بود که به آن پرداخته شد. همچنین مسائل سیاسی و اجتماعی دیگری نیز از سوی وکلای مردم در خانه ملت مورد توجه قرار گرفت که در ادامه آنها را می‌خوانید.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی موسوی، ‏‏‏‏‏نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس شورای اسلامی درباره مساله حجاب و عفاف در توئیتر خود اینطور نوشت: «خواهران با حجاب کشورم. معنا شده در این عکس هستند... با مکارم اخلاق جذب می‌کنند نه با گشت ارشاد... قائلند خواهرانشان نقصی در ظاهر دارند و نه در باطن... حجابشان معطر است به عطر فاطمه....»

حجاب زن یک تهدید است | آدرس غلط برای خشکی تالاب‌های ایران | از واردکنندگی سلاح تا صادرات پهپاد

بهروز محبّی نجم آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن ‌و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز درباره حضور زنان ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی با رعایت حجاب اسلامی نوشت: «زنان عفیف ایرانیِ با حجاب، قلل مرتفعِ دانش و علم و مهارت و اخلاق را تصرف کرده‌اند. سرسپردگانِ میهن ستیزِ بد سگال، نمی‌توانند برای کمک به ارباب مفلوکشان که در مسیر افول تمدنی است، به ارزش‌های چند ده هزار ساله یک ملت اهانت کنند. حجاب نماد آزادی زنان یک امت شریف از یوغ استثمار است.»

زهره الهیان، ‏‏‏‏‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در سه توئیت متوالی به مساله نگاه غرب به مساله حجاب اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «نابودی اندیشه‌های عمیق در جامعه جوان و ایجاد مشغولیت‌های جنسی، یکی از ابزارهای اصلی بازیگران جهانی عرصه ثروت و قدرت برای تحمیق جوامع، بوده و خواهد بود. زنان عفیف و دانا خطری بزرگ برای این قدرتها هستند و حجاب زن برایشان یک  تهدید است.» او در دومین توئیت خود به زیرسئوال بردن حجاب اشاره کرد و اینطور نوشت: «هجمه به حجاب زنان فارغ از هیاهوی پوچ آزادیخواهانه، یک هجوم شریرانه فرهنگی سیاسی، علیه باورهای اخلاقی و ریشه دار ملت‌هاست. از بزرگان اندلس تا ترکیه آتاتورک و ایران رضاخانی.  کافیست رهبران یک ملت از درون تهی باشند. موریانه ها به جان درخت خواهند افتاد.» این نماینده مجلس در سومین توئیت خود نیز درباره راه حفاظت از حجاب و عفاف اینطور مرقوم کرد: «ریشه‌ها اگر خوب حفاظت نشوند تناورترین درخت‌ها را از پای می‌اندازد و قدرت طلبان جهانی از هر تزلزلی در ریشه‌های اخلاقی ملت‌ها، حمایت و استقبال می‌کنند. راز درگیری جهان غرب با حجاب و عفت زنان همین است.»

مسعود پزشکیان، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اما درباره مساله خشکی دریاچه ارومیه که این روزها موجب نگرانی استان‌های شمال غربی کشور شده است نوشت. در توئیت این نماینده به سئوال از وزیر نیرو درباره حقابه دریاچه ارومیه پرداخته شده و آمده است: «با توجه به پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، دلایل توقف پروژه برای تکمیل نهایی چیست؟ انگیزه ایجاد تاخیر در تکمیل و بهره‌برداری از آن چه می‌تواند باشد؟»

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس و سخنگوی کمیسیون اقتصادی هم به خشکی دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور اشاره داشت و اینطور توئیت کرد: «دو روز اخیر در مجلس از خشکی دریاچه ارومیه و تبعاتش بر محیط زیست زیاد گفته شد اما کیست که نداند داستان نابودی دریاچه ارومیه و زاینده رود و تالاب گاوخونی یکی است و آنهم حکمرانی و مدیریت غلط منابع آبی کشور توسط وزارت نیرو در چهار دهه اخیر! تغییرات اقلیمی آدرسی غلط است که داده می‌شود تا بر اشتباهات و خطاهای فاحش مدیریت آب سرپوش گذاشته شود. گزارش دیروز فراکسیون محیط زیست نشان داد این وضعیت نهایت هجده درصدش بخاطر تغییرات اقلیمی است. متاسفانه کارشناس نماهایی در وزارت نیرو هنوز هم نفهمیده‌اند!»

احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس هم از پیگیری مسائل مرتبط با کنکور امسال خبر داد و در حساب توئیتری خود نوشت: «کمیسیون آموزش مجلس میزبان‌ وزیر محترم علوم و رئیس سازمان سنجش، برای بررسی وضعیت کنکور بود. تمامی اعضای کمیسیون وهمچنین وزیر محترم با مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی اعلام مخالف کردند. درتماس تلفنی با معاون رئیس‌جمهور هم تاکید کردم که این‌مصوبه غیر قانونی نباید ابلاغ شود.» این نماینده مجلس در دومین توئیت خود هم اضافه کرد: «کنکور سال ۱۴۰۲ مطابق همان روال قبل برگزار خواهد شد. از آقای رئیس جمهور و وزیر محترم علوم بخاطر این تصمیم متشکرم. حالا زمان اصلاح کنکور است. باید مصوبه غیرقانونی و ناعادلانه شورای انقلاب فرهنگی لغو و این‌ موضوع در مجلس پیگیری شود. شورای انقلاب فرهنگی سیاستگذار است، نه قانونگذار.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر وپردیس هم به جلسه کمیسسیون انرژی با معاون وزارت امور خارجه اشاره کرد و نوشت: «امروز در جلسه هیات رئیسه کمیسیون انرژی با آ.صفری معاون اقتصادی و.ا.خ. ضمن تقدیر از تحول در دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم بویژه پالایشگاه‌های فراسرزمینی وزارت نفت، بعنوان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران با روسیه، عراق و... بر حمایت مجلس از تقویت این رویکرد خصوصا در منطقه تاکید کردم.»

احمد راستینه، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد بن و سامان در مجلس هم از ریاست مجمع نمایندگان استان خبر داد و نوشت: «با اعتماد همکاران عزیزم مسئولیت مجمع نمایندگان استان در سال سوم به اینجانب سپرده شد! با توکل بر خدا، این همدلی و همراهی در آینده نیز استمرار خواهد داشت و در تعامل و کمک به استاندار محترم و ایفای نقش نظارتی خود تا تحقق حقوق مردم استان و پیشرفت همه جانبه، محکم قدم برخواهیم داشت!»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس هم در توئیت خود به مساله اقتصاد دیجیتال اشاره داشت و نوشت: «یادداشتی به مناسبت روز «فن‌آوری اطلاعات»؛ اگر هر پدیده‌ای در عرصه فضای مجازی، سازوکار حیات اقتصادی خود را سامان ندهد، محکوم به فناست. اما اقتصاد دیجیتال یک زیرساخت اساسی دارد و آن «فن‌آوری اطلاعات» است.»

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در سه توئیت جداگانه به دادگاه‌های حمید نوری در کشور سوئد اشاره داشت و نوشت: «دادگاه حمید نوری تبانی بین دولت سوئد و گروهک عامل ترور ۱۷هزار شهروند غیرنظامی است. در این شوی سیاسی، حقوق اولیه او در داشتن شاهد، دیدار با خانواده و... هم رعایت نشد. اگر سوئد بخواهد بازیچه یک گروهک تروریستی شود ما هم بی‌پاسخ نخواهیم بود، ایرانیها معتقدند آنچه عوض دارد گلایه ندارد.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز اینطور ادامه داد: «دادگاه نوری را یک دادگاه نبینید یک دوره کامل برای شناخت ماهیت باطل غرب است. غربی که گروهکی تروریستی با ترور۱۷هزارشهروند غیرنظامی را در جایگاه شاکی قرار میدهد و جای شهید و جلاد و شاکی و متهم را عوض میکند. غرب وسوئد سال‌هاست پایگاه تروریست‌هایی شده‌اند که دستشان به خون ملت آغشته است. این دادگاه فرمایشی و شوی رسانه‌ای را سرویس امنیتی صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها برای ایران‌هراسی ایجاد کردند و سوئدی‌ها تنها یک عمله و پادو برای تکمیل این پازل ایران‌هراسی هستند.»

سید شمس‌الدین حسینی، نماینده  تنکابن، رامسر و عباس‌آباد نیز در توئیتر خود به مساله آزمون وکالت پرداخت و نوشت: «جلسه مشترک کمیسیون‌های جهش تولید و اصل ۴۴ قانون اساسی، اصل نود و قضایی مجلس با رییس مرکز وکلا، رییس سازمان سنجش برگزار شد. هیچ ابهامی در قانون وجود ندارد که معیار پذیرش داوطلبان آزمون وکالت، نمره تراز است نه نمره خام. برای آزمون های با تعداد شرکت کنندگان زیاد،  بنا به اظهار نظر سازمان سنجش، معیار نمره خام نه معقول است و نه معمول. روال کانون وکلا هم تا کنون تراز بوده است و نه نمره خام!»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم به حضور ایران در منطقه و روابط با کشورهای همسایه پرداخت و نوشت: «مناسبات بین المللی در حال تحول اساسی است و خبر خوب اینکه امکان انزوای ایران به صفر رسیده است. سفر مقامات کشورهای مختلف و دیپلماسی فعال سیاسی و اقتصادی با همسایگان و متحدان راهبردی پیام روشنی دارد. دیدارهای روزهای آینده بسیار مهم است. اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرا.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر نیز به مساله صادرات تسلیحات از سوی ایران اشاره داشت و در توئیتر خود اینطور نوشت: «پیش از انقلاب، رژیم شاه حدود ۱۵درصد تسلیحات تولید شده جهان را (عمدتا از آمریکا) وارد می‌کرد و بیش از ۵۰هزار مستشار نظامی آمریکایی هم در ایران حضور داشتند. حالا همان آمریکا نگران است که جمهوری اسلامی ایران صدها پهپاد فوق مدرن را به روسیه می‌فروشد. ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟»

کد خبر 690381

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha